Druk, Druk, Druk - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van Maike Beks - WaarBenJij.nu Druk, Druk, Druk - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van Maike Beks - WaarBenJij.nu

Druk, Druk, Druk

Blijf op de hoogte en volg Maike

04 Juni 2014 | Verenigde Staten, Hanford

Sorry dat ik al enkele weken niks van me heb laten horen!

Nadat we op wedstrijd geweest waren, was de week erna een gewone werkweek. Het was zoals gewoonlijk weer warm en druk met de paarden.

Die zondag wilden we eigenlijk wel is wat gaan bekijken van Amerika en zijn we naar Yosemite National park geweest. Yosemite is eigenlijk het enige wat we echt in 1 dag kunnen gaan doen. Alle andere bezienswaardigheden en dingen die de moeite waard zijn om te bezoeken, zijn allemaal een aantal uren rijden en is het dus al niet de moeite om maar 1 dag te gaan.

Yosemite is een heel groot natuurpark in de bergen van California. Helaas was het navigatiesysteem van de ranch zoek en moesten we er zien te komen met een uitgeprinte routebeschrijving. Dit is goed gelukt en ik heb Teun niet 1x de verkeerde kant opgestuurd! We zijn rond kwart voor 8 vertrokken en na ongeveer 3 uur rijden waren we aangekomen in Yosemite. Vooraf moest je entree betalen en dan kon je naar alle bezienswaardigheden in het park. Als eerste zijn we naar de grote bomen geweest. Dit waren inderdaad hele grote bomen en niet alleen lang maar ook heel breed. Bij de foto’s kunnen jullie ze gewoon zien, dat is makkelijker dan ze te omschrijven. Na de bomen zijn we een rondje gaan rijden door het park. Dit rondje duurde alleen iets langer dan gedacht en zijn we uiteindelijk de hele dag in en uit de auto geweest om iets te bekijken en vervolgens weer verder te rijden naar de volgende bezienswaardigheid. We zijn langs veel watervallen gereden en zijn ook bij iedere waterval zo dichtbij mogelijk proberen te komen. Voor de grootste waterval moesten we wel een aantal rotsen beklimmen om er te komen, maar dit was het waard! Ook zijn we gestopt bij een strandje aan een rivier. Uiteindelijk zijn we nog naar ‘Hetchy, Hetchy’ gereden (wat bijna een uur verder rijden was dan de andere bezienswaardigheden). Hetchy, Hetchy is een groot stuwmeer wat zeker de moeite waard was om te bekijken! Op de weg naar Hetchy, Hetchy hebben we wel de resten van de bosbranden gezien, er waren namelijk hele hectares zwarte bomen en er was nog maar weinig groen te zien. Rond half 6 zijn we weer vertrokken uit het Yosemite National Park en rond kwart voor 10 waren we weer thuis. Dit kwam een beetje door mijn navigatiekunsten (ik dacht namelijk dat een snelweg hier altijd een snelweg was, maar het kan dus ook een hele weg door de bergen zijn), maar ook doordat het stuwmeer veel verder lag dan het beginpunt.
Na het geweldige avontuur volgde weer een normale werkweek. Wel gingen ze weer naar een concours toe en deze keer mocht Teun mee! Dit betekende dus dat ik van woensdagmiddag tot en met zondagavond alleen zou zijn. Dit vond ik opzich geen probleem en heb me alleen ook goed vermaakt. Ik heb woensdagavond het huisje meteen gepoetst en was al heel blij dat het zondagavond nog steeds schoon en opgeruimd was. Maar toch was ik wel weer blij dat Teun zondagavond weer terug was.

Zaterdagavond was ik uitgenodigd om bij de Tony en Beth te gaan eten (de eigenaar en zijn vrouw) en dit aanbod heb ik ook aangenomen. Het was erg gezellig en ook het eten was erg lekker.

Zondagmorgen om 8 uur heb ik mee de paarden gevoerd omdat iedereen op wedstrijd was. Daarna ben ik gaan winkelen met Judith bij een outlet. Judith is een hele aardige vrouw die haar paard bij de ranch op stal heeft staan. Na het winkelen waren we wat gaan eten bij Chilly’s (een Mexicaans restaurant) en daarna heeft ze me weer bij het appartement afgezet. Toen ik net een pastasalade aan het maken was kwam Elizabeth (de dochter van de eigenaar) vragen of ik het leuk vond om met de familie mee te gaan barbecueën bij haar thuis. Dit aanbod heb ik wederom niet afgeslagen en heb een gezellige avond gehad met wederom lekker eten.

Afgelopen week was ook weer een normale werkweek. Dit weekend ging er niemand op wedstrijd, wel was er een bruiloft van een familielid waar zaterdagavond iedereen naar toe ging. Doordat we zaterdagavond dus op tijd klaar waren zijn we naar het meer geweest. Wat was dit super groot en mooi! Zondag wilde Teun ook graag naar de outlet en dus heb ik weer geshopt.

Nu hoop ik jullie weer een beetje op de hoogte gebracht te hebben van mijn avontuur hier en ik zal jullie proberen volgende keer eerder te updaten.



  • 05 Juni 2014 - 12:37

    Agnes:

    Hoi Maike wat een mooie foto"s erg leuk dat je ook de tijd hebt gehad om wat meer van USA te zien. Ook erg prettig dat er een keer iemand anders voor het eten zorgt zal niet altijd mee vallen om hier zelf nog voor te zorgen na een lange werkdag! Toch knap dat het reizen in een vreemd land goed gaat zonder navigatie maar je moet wat als je meer wilt zien dan alleen de paarden.
    Je bent al over de helft van je stage wat gaat de tijd toch snel voorbij, voor jou hopelijk ook maar dat zal vast wel als je het zo druk bebt.
    Ben trots op jou ga zo door en veel succes verder met je stage/verslag.
    Een hele grote knuffel dikke kus Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hanford

Maike

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 4278

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 April 2014 - 01 Augustus 2014

Op stage in California

Landen bezocht: