San Diego - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van Maike Beks - WaarBenJij.nu San Diego - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van Maike Beks - WaarBenJij.nu

San Diego

Blijf op de hoogte en volg Maike

19 Juni 2014 | Verenigde Staten, Hanford

Hello Everybody

Na weer een normale werkweek gehad te hebben zijn we op vrijdag naar San Diego vertrokken voor een weekendje weg! Een van de paarden moest naar een plaatsje dichtbij San Diego voor een embryotransplantatie. Bij de embryotransplantatie halen ze de bevruchte eicel uit een van de sportmerries en plaatsen deze later in een donormerrie. Omdat wij dit graag wel een keer wilde zien mochten we met onze auto achter de trailer aanrijden zodat we het spoelen van de embryo konden zien en ook meteen een paar daagjes in San Diego konden blijven. Na ongeveer 5,5 uur gereden te hebben kwamen we aan bij het bedrijf waar de spoeling van de embryo plaats zou vinden. Nadat we heel even gewacht hadden waren we al aan de beurt en konden we het hele proces zien. Ook mochten we door de microscoop kijken hoe het er uit zag. Helaas hebben ze bij deze merrie geen embryo eruit kunnen halen, dus dit was wel erg jammer. Hierna zijn we doorgereden naar San Diego zelf en hebben we ingecheckt bij het hotel. Vervolgens hebben we onze spullen op de kamer gelegd en zijn we naar het strand gereden. Helaas was het erg bewolkt en was het dus geen super weer om aan het strand te liggen. Na ongeveer een half uurtje zijn we maar weer gegaan en zijn we naar Old Town San Diego gereden. San Diego is namelijk vroeger Mexicaans geweest en dat was in dit stukje van de stad nog erg goed te zien. Na wat winkeltjes, restaurantjes en muzikanten gezien te hebben zijn we bij een Mexicaans restaurant gaan eten. Het was alleen erg lastig om de menukaart te lezen dus heb ik maar wat uitgekozen, wat achteraf erg goed beviel! Na het eten zijn we weer terug gegaan naar het hotel om vervolgens bij een barretje nog wat te gaan drinken.

Zaterdag zijn we een beetje op tijd opgestaan want we wilde naar Seaworld! Het was echt een super leuke dag en hebben onze ogen de hele dag uitgekeken. We hebben alle shows gezien die er te zien waren op het park. Ze hadden shows met acrobaten, dolfijnen, zeehonden, orka’s, huisdieren en zeeotters. Ook hadden ze een achtbaan op het park en een hele hoge toren met uitzicht over het hele park en de zee. Er waren verder nog twee waterattracties waarbij ik iedere keer op de verkeerde plek zat en dus totaal doorweekt uit de attractie kwam. Nadat we alles gezien hebben zijn we weer teruggegaan naar het hotel. Onderweg zagen we echter een soort kermis en hebben we gelijk de afslag genomen en zijn we gaan kijken wat er te doen was. Het bleek een fair te zijn die net die dag begonnen was. Een fair is hier meteen echt heel groot en het was een soort beurs, attracties en dierenshows. Op de fair hebben we nog een paar uur rondgelopen zijn we daarna echt naar het hotel gegaan.

Zondag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we, na onze spullen weer bij elkaar gezocht te hebben, weer naar Old Town San Diego gereden. Hier hebben we weer wat rondgelopen en alles in het licht bekeken. Ook hebben we alle winkeltjes van binnen gezien. Vervolgens zijn we naar het centrum van San Diego zelf gereden. Hier was het helaas super druk en ook was er niet heel veel bijzonders te zien. Wel zijn we even gestopt bij het marineschip wat in de haven lag, om die even van dichtbij te bekijken. Daarna zijn we de stad weer uitgereden om vervolgens naar La Jolla beach te rijden. Hier hebben we nog een paar uurtjes gereden en zijn we vervolgens weer teruggereden naar huis.

De week erna hebben we weer een normale werkweek gehad.

Zondag zijn we met Tamara meegegaan naar de kerk. Wat is dat anders dan in Nederland! Het is in Amerika namelijk veel moderner. De pastoor heeft gewoon een pak aan en ook wordt de muziek niet gespeeld door een koor met oude mensen, maar door een band met jonge mensen. Ook zingen de mensen meer mee en kregen we geen hosti maar een stukje brood en een bekertje druivensap (het bloed van Jesus). Na de kerk zijn we naar het meer gegaan en hebben we lekker rondgedobberd op een opblaasbare stoel. ’s Avonds waren we uitgenodigd om te eten bij Elizabeth en dit aanbod hebben we gelukkig niet afgeslagen!

Deze week is tot nu toe weer een gewone werkweek en we zullen zien wat dit weekend weer brengt :) 

• 19 Juni 2014 - 07:04

Heidi:

Wat maak je toch veel mee :-) Ik mis alleen wat foto, s.
    Je bent alweer over de helft. X

• 19 Juni 2014 - 17:14

Lieke:

Klinkt allemaal superleuk Maik! Geniet ervan!
    Ben ook heel benieuwd naar foto's :)

• 19 Juni 2014 - 18:27

Leon En Femke:

Leuk verslag weer Maike! En zie hierboven dat je alweer over de helft bent, de tijd vliegt. Geniet er nog maar van, veel succes en kom terug met veel leuke nieuwe ervaringen! Liefs, Leon en Femke