Eerste weekje in Amerika! - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van Maike Beks - WaarBenJij.nu Eerste weekje in Amerika! - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van Maike Beks - WaarBenJij.nu

Eerste weekje in Amerika!

Blijf op de hoogte en volg Maike

04 Mei 2014 | Verenigde Staten, Hanford

Terwijl ik op dit moment van een heerlijke Ben & Jerry’s ijsje aan het genieten ben, vond ik het wel eens tijd om jullie op de hoogte te brengen van mijn eerste week.

Het inpakken vooraf was al een hele klus. Alle werkkleren, paardrijkleren, laarzen en cap moesten natuurlijk mee naar Amerika, maar ook moesten mijn zomerkleren mee. Dit is uiteindelijk toch goed gelukt. Op maandag is iedereen nog even gedag komen zeggen en na echt de laatste dingen ingepakt te hebben een beetje op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag moest ik om half 6 bij het dierenhotel op schiphol zijn. Ik hoefde alleen de paarden te laden omdat de hooinetten en jerrycans al gevuld waren. Er gingen trouwens 14 paarden mee met mijn vlucht. Dit was best veel, Teun had namelijk maar 3 paarden mee op zijn vlucht. Toen de paarden geladen waren hebben papa en mama mij naar het gewone gedeelte van schiphol gebracht, waar ik heb ingecheckt. Nadat we nog gezellig een broodje gegeten hebben op schiphol, ben ik door de douane gegaan en zijn papa en mama naar huis gegaan. De gate was al open dus ik ben eigenlijk, na een paar winkeltjes bekeken te hebben, vrij snel naar de gate gegaan en in het vliegtuig gaan zitten. Toen ik in het vliegtuig zat werd ik geroepen door de medewerker van KLM om mee te gaan naar het ruim waar de paarden stonden. Tijdens het opstijgen moest ik namelijk bij de paarden gaan staan om te zorgen dat de paarden niet gingen zitten of liggen. Ook moesten we zorgen dat ze rustig bleven. Toen we uiteindelijk opgestegen waren en de paarden waren rustig, kon ik weer op mijn stoel gaan zitten en werd ik 2 uur later weer geroepen om de paarden hooi en water te geven. Ongeveer iedere 2 uur hebben we gekeken of de paarden rustig waren en de hooinetten nog vol waren. Ook hebben we ze water gegeven. Tijdens de landing moesten we ook weer bij de paarden gaan staan om weer ervoor te zorgen dat ze niet gingen zitten of liggen. Nadat we veilig geland waren in Los Angeles stond Teun op mij te wachten bij de aankomsthal. Hier hebben we een paar uur rondgelopen en zitten wachten totdat de bus naar Bakersfield ging. In Bakersfield kwam Willy ons ophalen (met een hele grote auto) en hij heeft ons vervolgens naar de ranch gebracht. Op de ranch hebben we ons eigen appartementje en hier hebben we die avond dan ook heerlijk geslapen.

Op woensdag waren we beide vroeg wakker door de kleine jetlag die we hadden. Toen we ontbeten hebben met M&M’s en Oreo’s, zijn we de koffers gaan uitpakken en een beetje rondkijken waar we beland waren. Ook hebben we meteen met het thuisfront geskyped en een rondleiding via skype gegeven door ons appartement. Vervolgens zijn we een kijkje gaan nemen bij de stallen en hebben we kennisgemaakt met iedereen die er was. Aan het eind van de middag nam Tony (de eigenaar van de ranch) ons mee naar de supermarkt. Hier hebben we onze ogen uitgekeken, vooral door de mensen, maar ook door de grootte van de winkel. In de supermarkt zit een mc Donalds, maar ook verkopen ze er behalve eten en drinken ook: kleding, sieraden, tv’s, etc. We hebben nog maar weinig kunnen vinden wat ze er niet hebben. Nadat we weer terug in ons appartement waren en de spullen hebben uitgeladen ben ik eten gaan koken en zijn we vervolgens vroeg gaan slapen omdat we de volgende dag om 7 uur aan het werk moesten.

Donderdag was onze eerst werkdag. We moesten om 7 uur in de stallen zijn. Eerst hebben we geholpen met het uitmesten van de stallen (hier gooien ze alle mest op 2 platte karren die achter een tractor hangen), daarna hebben we geholpen met het voeren van hooi (ook dit gebeurt met een tractor en een platte kar. Op die kar staat iemand die dan het hooi in de stallen gooit), na het voeren hebben we de paarden die moesten in de stapmolen gezet en andere buiten in de paddocks. Omdat het hier zo groot is, worden de paarden gehaald en gebracht met golfkarretjes. Na het voeren hebben we ongeveer 6 jonge paarden van 3 jaar aan het werk gezet en gepoetst en bijgeknipt, zodat ze netjes voor de dag kwamen. Ook mochten we al enkele paarden rijden. Aan het eind van de dag moesten we weer helpen met het voeren van hooi en de poetsplaats schoonmaken. Na deze dag waren we allebei super moe en zijn we na het koken, eten en afwassen maar gaan slapen (werken met 37 graden valt eerlijk gezegd ook een beetje tegen).
Vrijdag en vandaag waren ongeveer hetzelfde als de werkdag van gisteren. Alleen het werk gaat allemaal wat sneller omdat je weet hoe de mensen werken en in welk tempo. Ook mochten we al meer paarden rijden en kunnen we steeds meer dingen doen in de stallen. Vrijdag hebben we een auto gekregen die we tijdens de stageperiode mogen gebruiken. Van deze auto hebben we ’s avonds meteen gebruik gemaakt en zijn we voor het boodschappen doen een hapje gaan eten bij de Mc Donald’s.

Morgen hebben we een dag vrij en moeten we nog even gaan bekijken wat we gaan doen :)

Groetjes vanuit het zonnige Amerika!

  • 04 Mei 2014 - 12:53

    Mijke:

    He Maik,

    Wat een leuk verslag zeg! Meteen hard aan het werk, dat lees ik wel (kan me best voorstellen dat dat met zulke temperature geen pretje is)! ;-)

    Gaaf dat ze zulke grote winkels hebben zeg. Is het shoppen goedkoper in Amerika of valt dat tegen?

    Nou heel veel success de komende tijd!

    Groetjes uit een niet zo heel warm Nederland (haha) xxx

  • 04 Mei 2014 - 15:48

    Monique:

    Hai Maike,

    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
    Geniet ervan en pas je tempo aan t weer aan he, rustig aan.
    Ik heb lekker dagje sauna en shoppen gedaan met je mama, maar dat wist je al.

    Groetjes Monique xxx

  • 04 Mei 2014 - 17:59

    Dian:

    Heej Maike

    kei leuk, je eerste verslag. blijven we mooi op de hoogte en ook fijn om te zien hoe het
    jouw vergaat daar in het verre Amerika.
    geniet er nog van en kijk al uit naar je volgende verslag.

    heel veel groetjes uit Zurrik xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hanford

Maike

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 4279

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 April 2014 - 01 Augustus 2014

Op stage in California

Landen bezocht: